onsdag 9 april 2008

Nya tag

Det var länge sedan jag skrev. Har varit lite sjuk och haft annat stressigt i allmänhet. Ska mitt upp i allt dessutom snart bli pappa igen i slutet av april. Så det är mycket med det. Jag har läst en del sedan sist. Pratat om wikisar med mina elever. Inte riktigt dragit igång något i klassen, väntar på besked från de finska eleverna. Jag har skrivit en text till tidningen Svenskläraren om digitala lärresurser. Jag har, inser jag missat en (två?) work shops som jag anmält mig till, vilket är klantigt och inte alls känns bra.

Jag inser allt mer att det svåra och viktiga frågan är hur man ska arbeta rent konkret i klassrummet. Andreas och jag har inte lyckats samarbeta så som vi har tänkt, av olika anledningar. Inför nästa läsår har vi uttryckt önskemål om få ha samma klasser så att vi kan samarbete mer och planera in projekt från början. Det pågår en del andra spännande projekt på skolan där man använder sig av digitala lärresurser, och där samarbetar flera lärare, vilket jag tror är en styrka.

2 kommentarer:

Gunbritt sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gunbritt sa...

Hej Calle!
Läste att du och Andreas ska utvärdera ett projekt i morgon och använda er av wiki. Hoppas få höra och se mer om det. Är nyfiken på hur ni lagt upp det och formulerat frågorna. Blir också nyfiken på projekten ni har på skolan, berätta gärna om det och om dina egna tankar kring hur du vill (försöka) använda digitala resurser i undervisningen.
Så roligt att höra att du ska bli pappa igen, fantstiskt, för det överträffar ju det mesta.